Μία από τις τελευταίες αλλαγές στην πλατφόρμα της Booking.com είναι η επιλογή Booking.Basic
Τι είναι το Booking.Basic της Booking.com και γιατί προσφέρει χαμηλότερες τιμές?
To Booking.Basic είναι μια κατηγορία τιμής που εμφανίζεται περιοδικά στα αποτελέσματα της Booking.com όταν η τιμή που παρέχεται από το ξενοδοχείο στη Booking.com δεν είναι η φθηνότερη διαθέσιμη online. Οι τιμές που προσφέρει προέρχονται από άλλο πάρόχο (third-party), ο οποίος αποκαλύπτεται στους επισκέπτες μόνο αφού έχουν πληρώσει για να κλείσουν ένα δωμάτιο.
Συγκεκριμένα, η τιμή που εμφανίζεται μέσω Booking.Basic μπορεί να είναι αρκετά πιο χαμηλή και στις περισσότερες περιπτώσεις κυμαίνεται από -15 έως -18%, θα δούμε παρακάτω από που εξαρτάται το ποσοστό.
Οι όροι για να κάνει κάποιος κράτηση Booking.Basic είναι: 1. Μη επιστρέψιμη τιμή, 2. Δεν υπάρχει άμεση επιβεβαίωση, η Booking διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει την κράτηση εντός 24 ωρών και 3. Δεν εγγυάται συγκεκριμένο τύπο δωματίου.
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε πως η χαμηλή τιμή ίσως δεν εμφανιστεί στα αρχικά αποτελέσματα με τη λίστα των ξενοδοχείων, αλλά μόλις κάποιος επιλέξει το συγκεκριμένο ξενοδοχείο και μπει στη σελίδα του.
Πότε ξεκίνησε να ισχύει αυτό?
Η Booking.com το ξεκίνησε αρχικά στις αγορές της Ασίας, δοκιμαστικά και έξι μήνες αργότερα, προχώρησε στις αγορές της Ευρώπης, μέσα στο 2018. Παρ’όλα αυτά, η αγορά τιμών ξενοδοχείων των ΟΤΑ από τρίτους προμηθευτές δεν είναι καινούργια . Σύμφωνα με τον Joe Pettigrew, director of revenue maximization της Starwood Capital Group: “This issue is nothing new, it has just grown now that Booking.com is doing it, rather than Amoma or TravelRepublic or Ctrip. (Πηγή: traveldailymedia)
Πως μπορώ να βρω από που προέρχεται αυτή η χαμηλή τιμή του δωματίου μου?
Το πιο πιθανό σενάριο είναι πως η Booking.com έχει «τραβήξει» χαμηλότερη τιμή από κάποιον wholesaler. Υπάρχουν δύο τρόποι να βρείτε ποιος είναι αυτός:
Για τους εξοικειωμένους με την τεχνολογία, μπορείτε να το δείτε μέσω του source code της σελίδας. Εκεί βλέπουμε τον κώδικα και το όνομα του παρόχου φαίνεται στο ‘wholesaler_id’ (οδηγίες εδώ: https://www.wikihow.com/View-Source-Code)
Ο δεύτερος, παραδοσιακός τρόπος είναι να κάνετε κράτηση σαν πελάτης. Μόλις ολοκληρώσετε την κράτηση σας, βλέπετε άμεσα ποιος είναι ο πάροχος, μιας και από εκεί θα λάβετε την κράτησή σας και όχι μέσω της Booking. Κατόπιν, ενημερώνετε όλες τις πλευρές πως η κράτηση έγινε από εσάς, ώστε να λύσετε τα rate parity issues που έχουν δημιουργηθεί. Η πιστωτική κάρτα που είναι απαραίτητη για την ολοκλήρωση της κράτηση θα χρεωθεί και κατόπιν θα γίνει επιστροφή χρημάτων (θα χρειαστούν κάποιες μέρες).
Σε όσες περιπτώσεις κάναμε αντίστοιχα τεστ, ο wholesaler που βρισκόταν από πίσω ήταν η Ctrip. Προσέξτε πως δεν είναι απαραίτητο να έχετε συνεργασία μαζί τους! Μπορεί να έχετε δώσει τιμές σε ένα πρακτορείο, η Ctrip να «τραβήξει» την τιμή, κατόπιν να ρίξει το δικό της mark-up (προμήθεια) και να «πουλήσει» στη Booking.com τη χαμηλή τιμή (μπέρδεμα!).
Τι μπορώ να κάνω?
Μόλις εξακριβώσετε από που προέρχεται η τιμή, θα πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί τους και να διευκρινίσετε πως οι wholesale τιμές που έχουν στην κατοχή τους μπορούν να ισχύουν μόνο ως packaged rates, ως μέρος δηλαδή ενός πακέτου και όχι σε accommodation only basis το οποίο έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με τη στρατηγική πωλήσεων του ξενοδοχείου σας. Σε περίπτωση που βλέπετε πως συνεχίζουν την ίδια τακτική, διακόψτε τη συνεργασία με το συγκεκριμένο wholesaler/πρακτορείο. Υπεύθυνος σε κάθε περίπτωση είναι ο πρώτος κρίκος της αλυσίδας, ο άμεσος συνεργάτης δηλαδή που έχετε δώσει τιμές. Η Booking.com απλά «ψωνίζει» και αυτό είναι κάτι στο οποίο δε μπορείτε να επέμβετε.